Remontin modernisoimassa Riihikosken Salessa on nyt uudet värit ja energiatehokkaat kylmäkalusteet

0
Matti Hakala, Soile Anttila ja pieni Akseli ja Kari Lähteenmäki ovat tyytyväisiä lähikauppansa raikkaaseen yleisilmeeseen.

PÖYTYÄ/Riihikoski. Pöytyän Salen suurremontti Riihikoskella on valmis. Avajaisia juhlittiin tiistaina.

–Nauhaa ei leikata, mutta kakkua ja kahvia on tarjolla, ja paljon hyviä tarjouksia, sanoo ketjujohtaja Olli Saarinen . Täydellinen uudistus on valmis.

–Kaikki kalusteet on uusittu ja myymälässä näkyy uusi tunnusväri, raikas mintunvihreä.

Muutaman kuukauden remontti eteni aikataulussa, eikä myymälää tarvinnut sulkea missään vaiheessa. Saarinen kiittää myymäläpäällikköä Heidi Pensikkalaa erinomaisesta organisointitaidosta, henkilökuntaa kestävyydestä ja asiakkaita ymmärtäväisyydestä.

Pensikkala sanoo, että tuntuu tosi hienolta.

–Tämä on todellinen oman kylän kauppa. Asiakkaat ovat suhtautuneet upeasti.

Myyjä Anne Kruunarin tunnelmat ovat samanlaiset. Hän sanoo, että asiakkaat ovat kiittäneet uudistuksia.

Remontin tuloksena Riihikosken Sale on kuin uudisrakennus. Kylmäkalusteet ja pullonpalautusjärjestelmä on uusittu, seiniä on siirretty. Saarinen kertoo, että remontin pääsyy oli energiatehokkuuden parantaminen, joka on pakollinen kaikissa myymälöissä EU-alueella. Samalla nykyaikaistettiin konseptia ja järjesteltiin lisää tilaa.

Aulassa kahvilla olevat Matti Hakala ja Kari Lähteenmäk i ovat lähikauppansa raikkaaseen ulkoasuun tyytyväisiä.

–Virkistävän näköistä on, sanoo Lähteenmäki.

–Energitehokkuus on hyvä asia, se on nykyaikaa, Hakala sanoo.

Kylmätuotteet ovat nyt ovien takana, mikä säästää energiaa ja varmistaa tuotteiden säilyvyyttä. Pirjo Pirttilampi kiinnittääkin huomiota siihen, että kaapissa käteen tuntui nyt kunnon kylmyys.

–Tämä on hyvä uudistus.

Ostoksilla pistäytyneet Kimi Laine ja Julia Tolvanen pitävät uuden näköistä myymälää hyvänä. Laine kertoi olleensa myymälässä TET-harjoittelussa remontin keskellä.

–Tää on hyvä.

Myös Tolvanen pitää näkemästään.

–Parempi kuin vanha, uutuus näkyy.

Ketjujohtaja Olli Saarinen kertoo, että tuotevalikoimaan tuli nyt samalla pieniä muutoksia vastaamaan alueen asiakkaitten ostoskäyttäytymistä. Hän sanoo, että perusidea on edelleen se, että koko viikon ruokaostokset voi tehdä vaivatta.

–Tuttu hyvä Sale säilyy.